Mărul otrăvit de la Ilan Șor: Greață și vomă după consumul produselor din rețeaua de magazine sociale ale fugarului

Judecătoarea Vasilisa Muntean a respins ca fiind neîntemeiată contestația depusă de SRL Magazine Sociale, compania care administrează rețeaua de magazine „Merișor”, lansată de fugarul Ilan Șor. Astfel, rămâne în vigoare amenda de 30.000 de lei aplicată de Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor (ANSA), în urma unui control efectuat la una dintre unitățile comerciale.

Verificările ANSA au fost inițiate în urma unei petiții în care un consumator reclama că s-a simțit rău – a acuzat greață și vomă – după ce a consumat produse din magazinul situat pe strada Gheorghe Asachi 54 din Chișinău. În urma controlului, inspectorii au constatat mai multe încălcări legate de păstrarea neconformă a produselor alimentare și etichetarea incompletă sau incorectă, scrie anticoruptie.md.

Printre neregulile identificate se numără:

  • păstrarea produselor precum „Bomboane Glazurate”, „Zefir alb-roz”, „Melodiwhite” și biscuiți „Semeinoe” la temperatura de +26°C, deși producătorii recomandau temperaturi mai scăzute, între +15°C și +21°C;
  • lipsa mențiunilor privind alergenii, o listă incompletă de ingrediente și declarații nutriționale insuficiente pentru produse precum „Safalade rusești”.

ANSA a subliniat că aceste abateri au avut loc din cauza lipsei de supraveghere și control din partea prestatorului. Reprezentantul companiei amendate nu s-a prezentat la ședințele de judecată.

Rețeaua de magazine „Merișor” a fost lansată în 2015 de către Ilan Șor, pe atunci primar al municipiului Orhei, ca parte a unui proiect social promovat intens în campaniile sale electorale. În pofida criticilor privind transparența și calitatea produselor, proiectul a fost extins în mai multe localități, iar în 2020 rețeaua număra circa 140 de magazine.

În trecut, au existat acuzații că aceste magazine erau utilizate și ca instrument de influență politică. În ajunul protestelor organizate de Partidul ȘOR la Chișinău în 2022, activiști ai formațiunii distribuiau flayere și chemau pensionarii, clienți frecvenți ai magazinelor, să participe la manifestații.

Noutăți

Exclusiv

Vedete

Sărăcie

Video

Spion