ZARA, într-un scandal imens din cauza ultimei campanii publicitare: „Seamănă cu imaginile din Fâșia Gaza”

Zara se confruntă cu un val de reacții negative după ce a publicat pe Instagram ultima campanie publicitară, despre care unii oameni susțin că seamănă imaginile seamănă cu cele din Fâșia Gaza, scrie presa română.

Autoritatea pentru Standardele de Publicitate (ASA) a declarat că a primit 50 de plângeri cu privire la campania din social media numită „The Jacket”, scrie BBC.

Una dintre imagini arată un modelul ținând un manechin înfășurat într-un veșmânt alb.

Într-o serie de imagini, modelul este fotografiat pe un fundal de pietre crăpate, statui deteriorate și gips-carton spart.

Unele persoane de pe rețelele de socializare au sugerat că acestea sunt similare cu imaginile care au apărut în Gaza în urma bombardamentelor israeliene ca represalii la atacul din 7 octombrie al Hamas, când au fost ucise 1.200 de persoane.

Ministerul Sănătății din Gaza, condus de Hamas, a declarat că Israelul a ucis aproximativ 18.000 de persoane.

Campania pentru linia Atelier de la Zara nu se mai regăsește pe aplicația sau site-ul companiei.

Campania publicitară a fost concepută în iulie și filmată în septembrie, înainte de începerea războiului dintre Israel și Gaza, se arată în postarea de pe Instagram a companiei.

În comentarii, mai mulți utilizatori fac apel la boicotarea firmei.

Un magazin Zara din Spania are o vitrină cu câteva elemente de recuzită similare celor folosite în campanie.

Compania își descrie gândirea din spatele „The Jacket” ca fiind „un exercițiu de design concentrat, conceput pentru a pune în valoare cele mai bune aspecte ale capacităților creative și de producție ale Zara, Zara Atelier oferă un singur articol de îmbrăcăminte, în șase moduri – și cu posibilități nelimitate”.

Un purtător de cuvânt al ASA a declarat: „Am primit 50 de plângeri cu privire la această reclamă. Reclamanții susțin că imaginile fac referire la conflictul actual dintre Israel și Hamas și sunt ofensatoare”.

Purtătorul de cuvânt a adăugat că ASA analizează plângerile, dar că nu investighează în prezent reclama.

Recent, M&S și-a cerut scuze după ce retailerul a fost acuzat că a postat pe Instagram o fotografie cu pălării de petrecere de Crăciun în culorile steagului palestinian în flăcări.

ASA a declarat că a primit 116 plângeri cu privire la imagine.

Aceasta a precizat că, în urma unei analize, a stabilit că M&S nu a încălcat regulile ASA și că „nu se justifică nicio investigație suplimentară”.

Cu toate acestea, M&S a declarat că a „eliminat postarea în urma feedback-ului și ne cerem scuze pentru orice prejudiciu neintenționat cauzat”.

Compania-mamă spaniolă a Zara, Inditex, urmează să anunțe, miercuri, ultimele rezultate trimestriale.

Noutăți

Exclusiv

Vedete

Sărăcie

Video

Spion