Ion Bulgac, consilier în Cabinetul primarului de Chișinău și membru al formațiunii edilului – Mișcarea Națională Alternativă (MAN), a criticat campania de informare guvernamentală „Moldova poate”. Acesta susține că inițiativa ar fi una „electorală”. În replică, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, a declarat că, de fapt, campania de informare este despre „transparență” și „comunicare clară cu cetățenii” și i-a mulțumit pentru „promovare”. El i-a mai transmis lui Bulgac, care recent a trecut de la Coaliția pentru Unitate și Bunăstare la MAN, că este „o achiziție nereușită”, scrie Newsmaker.md.
Și Guvernul lansează o campanie de informare: „Să muncim pentru unitate, încredere și informații de interes public”
„Pentru 5 milioane de lei pe care Guvernul îi cheltuie din banii noștri, nacealinișii galbeni vor merge prin țară ca să le povestească oamenilor cât de bravo ei sunt și ca să-și facă campanie electorală. Mai mult decât atât, chestia asta nu-i făcută cumva așa, pod șumoc, ci chiar cu toate cărțile pe față, domnul Vodă informându-ne și că „fiecare leu cheltuit va fi raportat transparent, conform legii”. Justificarea necesității desfășurării acestei campanii se rezumă la faptul că acum este mult „zgomot digital” și ei vor să ne informeze corect.
Mie-mi place să urmăresc cum Daniel vorbește ore întregi cu zâmbetul pe față despre cum Guvernul taie frunze la câini și prezintă asta ca mari succese. Cu atât mai mult că mai vine și Ursula la Chișinău o dată la câteva săptămâni să le amintească cât de bravo ei sunt.
După 5 ani de prăpăd galben național, s-au pornit iar să ne învețe cum trebuie corect să ne informăm despre cât de bine trăim. Și toate astea pentru că, în clădirea Guvernului și aerul e mai proeuropean, și realitatea mai autentică. Iar noi – niște zgomotoși digitali hibrizi. Moldova poate, dar fără PAS”, a scris Ion Bulgac pe pagina sa de Facebook.
Ulterior, purtătorul de cuvânt al Guvernului, Daniel Vodă, a venit cu o reacție în care a respins acuzațiile privind campania de informare.
„E cam mult tupeu să primesc lecții de la cineva care a schimbat partidele mai des decât și-a prezentat proiectele concrete pentru Chișinău. (…) Campania de informare „Moldova Poate” nu este despre ce ați scris dumneavoastră, ci despre transparență și comunicare clară cu cetățenii. Mulțumesc totuși pentru promovare. (…)
Și, apropo de promisiuni neîndeplinite: podul de la Mihai Viteazul este în reparație de 2 ani, iar traficul pe strada Vasile Lupu este un coșmar zilnic – despre care m-am abținut să scriu până acum. Când va veni momentul să puneți cetățenii pe primul loc? Poate ar fi mai constructiv să vă concentrați pe nevoile lor și să luați exemplu de la Guvernul Republicii Moldova”, a menționat Daniel Vodă pe Facebook.
Totodată, acesta i-a sugerat lui Bulgac să facă o instruire în comunicare publică. „Sunteți o achiziție nereușită. Mult succes să creșteți, ca formă și conținut”, a adăugat el.