Kamil Bartošek, 38 de ani, producător și influencer cunoscut sub numele de Kazma, a aruncat un milion de dolari dintr-un elicopter peste un câmp din Lysá nad Labem, nordul Cehiei, după ce nimeni dintre cei care au văzut filmul său, „One man show”, nu a reușit să descifreze codul „comorii” pe care o plasase, inițial, într-un seif la Centrul de Expoziții din Praga, relatează Blesk, citat de presa română.
Evenimentul bizar organizat de influencerul ceh s-a petrecut duminică, 22 octombrie. În urma unui apel pe Instagramul său, unde și-a întrebat urmăritorii ce ar trebui să facă cu banii, Kazma a decis să arunce milionul de dolari dintr-un elicopter.
„Am trimis un e-mail la 100.000 de persoane care s-au înregistrat pe site-ul nostru, la ora 6.00, cu informații locul despre unde vom arunca banii din elicopter. Sarcina a fost de a sparge un cod pentru a descifra locația”, a spus Kazma.
Banii, toți în bancnote de un dolar, au fost împrăștiați pe un câmp, lângă Lysá nad Labem, regiunea Boemia Centrală, iar imaginile arată cum oamenii își îndeasă banii în pungi de plastic și rucsacuri.
Spectacolul a atras aproximativ 4.000 mii de participanți nerăbdători.
„Plouă cu bani”, au exclamat mulți, frenetic. În imagini se văd persoane care au venit cu umbrele, deși nu ploua, pentru a prinde cât mai multe banconote.
Inițial, Kazma plănuise ca milionul de dolari să fie câștigat de un singur participant care va sparge un cod din filmul său „One Man Show”. Când nimeni nu a reușit să descifreze codul, el a conceput acest plan alternativ, cu banii „aruncați din cer”.
Fiecare bancnotă de un dolar aruncată a avut atașat un cod QR, care îi direcționa pe utilizatori către platforma Donio, un site de donații caritabile. „Spectacolul nu este un eveniment distractiv, ci și un apel la contribuții caritabile”, a explicat Kazma.
„Am asigurat securitatea privată, am anunțat și poliția și pompierii. Din fericire, nu a fost nevoie de nicio intervenție”, a adăugat Kazma.
Evenimentul a stârnit critici și controverse, iar legalitatea și implicațiile fiscale ale distribuirii banilor au fost puse sub semnul întrebării.
Vedete și personalități publice s-au alăturat corului criticilor, exprimându-și dezamăgirea că banii ar fi putut fi folosiți în scopuri mai importante.
One Man Show este o producție online difuzată, din 2008, pe Stream.cz. Kamil Bartošek, cunoscut sub numele de Kazma Kazmitch, este prezentatorul, producătorul și scenaristul programului.
În 2015, spectacolul a suferit o transformare semnificativă, pe măsură ce genul s-a mutat către un reality show axat pe crearea de farse sofisticate.
În 2018, a câștigat 3 premii Spărgătorul de Nuci de Aur și Marele Premiu la Creative Awards 2018, cea mai prestigioasă ceremonie din lumea publicității cehe.
În 2020, echipa spectacolului a început să lucreze la un film bazat pe spectacol, care a avut premiera pe 17 august 2023.
Potrivit statisticilor, aproape 540.000 de oameni văzut filmul. Peste 90.000 de persoane au încercat să introducă codul pentru „comoara” de un milion de dolari promisă.
După ce nimeni nu a ghicit combinația, Kazma a organizat o conferință de presă, în care a precizat că „varianta câștigătoare” era formată din ora exactă arătată pe un telefon mobil, numărul de înmatriculare al unei mașini și numărul de pe o cutie. „Dacă erau atenție, existau semnale care arătau momentele care contează pentru detectarea numerelor”, a spus influencerul.
Kamil Bartošek a devenit faimos ca un creator de videoclipuri virale. El este implicat în crearea de videoclipuri comerciale și marketing viral. Cooperează cu agenții de publicitate de top și participă la campanii și proiecte pe internet pentru companii importante.