De ce ar trebui să folosim și iarna aerul condiționat în mașină? Majoritatea nu știu motivul

Producătorii de mașini ne sfătuiau în trecut să ținem aerul condiționat pornit pe timpul iernii pentru a lăsa lichidul de răcire să circule. Cine a condus iarna cu aerul condiționat oprit, s-a trezit în perioada primăverii că sistemul nu mai funcționează. Când au ajuns la service, au realizat că lichidul de răcire s-a scurs și sistemul de A/C avea nevoie de un service complet, scrie Car and Motor.

Șoferii au impresia că dacă folosesc aerul condiționat, consumul de combustibil crește. Acest lucru este adevărat, dar cantitatea de rezistență a compresorului de aer condiționat depinde de sarcina sistemului.

Însă, în sezonul cald, atunci când vrem să răcim aerul din mașină, aerul condiționat funcționează la putere maximă, iar compresorul oferă multă rezistență, de unde și consumul mai mare.

La mașinile moderne, rezistența compresorului atunci când nu este nevoie de răcirea aerului este neglijabilă, prin urmare, nu economisim bani dacă nu folosim aerul condiționat.

De asemenea, în vremurile ploioase, dacă conducem cu aerul condiționat oprit, observăm că se aburesc geamurile. În unele situații, chiar și cu aerul pornit, geamurile rămân în continuare aburite. Acest lucru are loc de obicei din cauză că filtrul de habitaclu este blocat. Acest filtru oprește pătrunderea impurităților din exterior prin sistemul de ventilație.

În alte cazuri, frunze mici și alte materii organice se descompun în interiorul crăpăturilor filtrului, ceea ce duce la apariția ciupercilor și altor microorganisme, de unde și mirosul de „putred”, care vine pe gurile de aer condiționat. Soluția pentru a scăpa de această problemă este înlocuirea filtrului de habitaclu, sau chiar ozonarea interiorului mașinii.

Noutăți

Exclusiv

Vedete

Sărăcie

Video

Spion