Într-un oraş cu zeci de mii de restaurante, precum Dubaiul câştigă tot mai mult teren o nouă afacere, numită „supper clubs” (cluburi de cină), dezvoltată de bucătari amatori sau profesioniști.
Dubaiul are 18.000 de restaurante, atât de multe, încât ai putea mânca în fiecare zi în unul diferit și tot ar dura aproape 50 de ani să le testezi pe toate. Având de unde alege, cu bucătării din toate colțurile lumii, este uimitor că supper clubs devin, din ce în ce mai mult, locul în care oamenii aleg să mănânce. Supper clubs sau cluburile de cină sunt organizate de bucătari amatori sau profesioniști şi au meniu fix, adică nu ţi se oferă posibilitatea să alegi ce anume vrei dintr-o listă de preparate.
De multe ori, clienții nici nu cunosc meniul sau locația cinei decât după ce fac rezervarea. Ei pot să vină singuri sau însoțiți de un singur prieten, pentru a socializa cu un cunoscut, şi își pot aduce propriile băuturi. Fenomenul nu este nou şi nici specific doar Dubaiului, dar este în continuă expansiune în oraș, cel puţin în ultimul an, cu zeci de astfel de cluburi care au apărut pe scena culinară „underground”.
„Am vrut să aduc oamenii sub același acoperiș, la aceeași masă, să îi fac să vorbească fără limite și pur şi simplu să se bucure de o masă bună și de o conversație”, a declarat bucătarul palestinian Ahmad Halawa pentru CNN.
El și-a deschis clubul de cine în 2019, în timp ce avea un job cu normă întreagă în marketing şi la început găzduia astfel de mese doar în weekenduri, atunci când îi permitea programul. La început, veneau doar prietenii și familia.
Dar, după ce a început să se răspândească vestea despre mâncărurile lui delicioase, Ahmad Halawa s-a trezit cu oameni pe care nu-i cunoştea, dar care îşi făceau rezervări, în dorinţa de a experimenta acest tip de locaţie. Clienţii îl găsesc pe Ahmad Halawa mai ales din vorbă în vorbă sau pe Instagram, iar cinele sale se rezervă, de obicei, în două zile. A renunțat la serviciu în 2021, iar acum găzduiește până la 30 de invitați de două ori pe săptămână în curtea sa din spate, amenajată cu o masă de elegantă, aranjamente florale și lumini care creează o atmosferă de basm.
Clienţii săi plătesc peste 100 de dolari de persoană pentru a experimenta meniurile sale creative levantine, inclusiv faimosul său knafeh, un desert tradițional arab făcut din pastă fină și brânză moale dulce. Pe lângă mâncarea foarte bună, care este elementul central oricărei afaceri în domeniul serviciilor alimentare, bucătarul amator Ahmad Halawa crede că posibilitatea de socializare pe care o oferă cluburile de cină este cea care face ca din ce în ce mai multe persoane să opteze pentru astfel de locuri, în detrimentul restaurantelor. Mai ales în Dubai, spune el, unde aproximativ 90% din populație este străină, oameni au nevoie de o zonă de comunitate şi apropiere.
„Majoritatea oamenilor sunt departe de casă, departe de familiile lor, așa că am vrut să creez acel sentiment de comunitate, care este puțin distorsionat în Dubai. Oamenilor le lipsește această autenticitate. Supper cluburile oferă o experiență mai intimă, mai personală pentru participant”, spune el, adăugând că cinele sale sunt servite în stil familial, la o masă comună, unde fiecare poate fi el însuşi şi îşi poate găsi prieteni noi.
Pentru mai multe, abonează-te la canalul de TELEGRAM!