Tot mai mulți oameni vin la plajă cu cagulă! Care-i rolul acestui „accesoriu”?

„Facekini” a fost inventată în China şi este o mască de plajă care acoperă complet fața, un fel de cagulă, care protejează de razele solare capul și gâtul, lăsând la vedere doar ochii, nasul și gura. Vânzările cagulei pentru plajă au crescut semnificativ în ultima perioadă şi nu doar în China, acolo unde a luat naştere, transmite Antena3.

Facekini a fost inventată în 2004 de Zhang Shifan, un fost contabil din orașul de coastă chinezesc Qingdao şi a fost inventată ca un instrument funcțional pentru protejarea de razele UV. Prețul este în jur de 15-25 de yuani (aproximativ 2-3 euro), dar crește semnificativ atunci când accesoriul ajunge pe piața internațională, cu preţuri ridicate care ating şi 100-200 de dolari pentru modelele de designer.

Potrivit publicației Economist, preluată de Rainews, vânzările de îmbrăcăminte pentru protecție solară în China au ajuns la aproximativ 80 de miliarde de yuani (11 miliarde de dolari) în ultimul an, cu o creștere semnificativă în categoria facekini, în principal în rândul femeilor.

În China și în mare parte a Asiei, adoptarea acestui accesoriu facekini este strâns legată de standardele de frumusețe. În antichitate, pielea albă era un simbol al prestigiului social și, chiar și astăzi, bronzarea nu este practicată pe scară largă, deoarece este asociată cu munca manuală în aer liber.

Facekini este adesea combinat cu salopete cu mânecă lungă, ochelari de soare sau umbrele pentru o protecție UV completă. Iar printre culorile preferate se numără portocaliul, despre care se presupune că are dubla funcție de a ține meduzele la distanță.

Frica tot mai mare de daunele provocate de soare a dat naștere termenului „”sunxiety””, o combinație de cuvinte între „soare” și „anxietate”. Nu mai este vorba doar de precauție; pentru unii oameni, îngrijorarea față de razele UV s-a transformat într-o fobie în toată regula, determinându-i să evite soarele ca și cum ar fi un dușman invizibil.

Această obsesie este exprimată masiv şi pe rețelele sociale, astfel că mulți utilizatori mărturisesc că au o dependență de crema de protecție solară, temându-se de boli sau de îmbătrânirea prematură.

Noutăți

Exclusiv

Vedete

Sărăcie

Video

Spion