Rick Astley a intrat oficial în clubul miliardului de ascultări pe Spotify cu hitul său din 1987, Never Gonna Give You Up. Cântărețul britanic de 59 de ani spune că nu și-a imaginat niciodată o asemenea longevitate pentru piesă. Lansată în 1987, piesa i-a adus faima globală și a revenit în forță două decenii mai târziu prin fenomenul „Rickrolling”. Astley a reacționat cu recunoștință față de noii fani care i-au redescoperit muzica, transmite click.ro.
Cântărețul britanic a fost extrem de uimit de succesul piesei sale lansată în urmă cu aproape 40 de ani „Nu mi-aş fi putut imagina niciodată în 1987 că ‘Never Gonna Give You Up’ va fi încă în vogă decenii mai târziu”, a spus el, potrivit The Hollywood Reporter, citat de News.ro.
„Datorită platformelor de streaming, o generaţie cu totul nouă a putut descoperi muzică ca a mea. Atingerea unui miliard de stream-uri este ceva la care nu am visat niciodată, iar tuturor celor care m-au ascultat, le mulţumesc”, a spus artistul.
Rick Astley avea 21 de ani atunci când a lansat piesa care a ocupat primul loc în topurile din peste douăzeci de ţări, rămânând numărul unu timp de cinci săptămâni în Marea Britanie şi două săptămâni în SUA.
Albumul său de debut, „Whenever You Need Somebody”, s-a vândut în 15 milioane de exemplare.
La mijlocul anilor 2000, el a ajuns la un nou public datorită „Rickrolling”, o glumă populară pe internet: la acea vreme, era obişnuit ca bloggerii şi alţi utilizatori de internet să îşi păcălească cititorii cu linkuri plasate în textele lor care, atunci când se făcea click, trimiteau cititorul la clip. Așa s-a întâmplat ca piesa să înregistreze tot mai multe ascultări.
Deşi Rick Astley a avut şi alte succese, „Never Gonna Give You Up” rămâne piesa emblematică a carierei sale. Iar cariera sa continuă: albumul „Are We There Yet?” a fost lansat în 2023. În acel an, a fost cap de afiş la festivalul Glastonbury, alături de Elton John. În 2024, şi-a publicat memoriile, „Never: The Autobiography”.